· 

Blauw bloed met prosecco

Door Cynthia

En er is weer een week voorbij! We begonnen de week met het ontwikkelen van een contentstrategie voor STREEP. Wat houdt dit precies in: we moesten dus thema’s en rubrieken verzinnen wat wij op onze website willen plaatsen. En wat bleek nou? Wij waren iedereen een streepje voor *knipoog knipoog*, want dit hadden wij al uitgedacht én uitgevoerd.

Vervolgens kregen wij een onwijs interessante gastcollege van de Social Media Manager van *tromgeroffel* ... H&M! Kirsten Gorter heeft ons vanalles verteld over hoe H&M influencers op Instagram inzet om hun nieuwe collectie online te promoten. Ik vond het best interessant om te volgen, gezien ik een redelijke fan ben van deze winkel (lees: 70% van mijn kledingkast bestaat uit H&M kleding).

 

Aan het einde van het gastcollege werden wij voorbereid op de opnames van Blauw Bloed. We kregen te horen dat we geen effen kleding aanmochten, geen kleding met motiefjes en geen kleding waar grote merken op staan. Kortom, ik had niks om aan te doen.

 

En toen was het eindelijk zo ver: opname tijd! Bij binnenkomst werden we al gefilmd en heel de klas was bezaaid met portretten van de Oranjes, inclusief levensgrote afbeeldingen van Zijne Majesteit en de voormalig koningin. Natuurlijk kon ik het niet laten om even stiekem een Snapje te nemen met onze Bea. Vervolgens kregen we de briefing, waarbij we te horen kregen dat we antwoord moesten geven op de vraag: “Hoe kan het Koninklijk Huis van betekenis blijven voor de Nederlandse maatschappij?” 

De winnaar mocht zijn idee pitchen voor de camera. Als concept hadden wij bedacht dat Blauw Bloed een Q&A kon houden met het Koninklijke familie onder de naam ‘Ontmoet de Oranjes’. Het is immers de bekendste familie van Nederland, maar eigenlijk weten we helemaal niks over ze. In deze Q&A beantwoorden ze persoonlijke vragen over wat bijvoorbeeld het lievelingseten is van koning Willem-Alexander, of koningin Maxima net als ik ook enorm bang is voor spinnen en wat bijvoorbeeld het lievelingsvak is van prinses Amalia. Hiermee creëer je verbintenis; iets waar de hedendaagse maatschappij  naar op zoek is.

 

Helaas hadden we niet gewonnen met ons concept, maar toch waren we blij met wat we hadden neergezet. En toen zat het er weer op! We sloten de dag af met een lekker glaasje prosecco en gingen tevreden naar huis. Tot volgende week!

Reactie schrijven

Commentaren: 0