Het verhaal van · 15. december 2017
Het grootste deel van ons gedrag is onbewust. Psycholoog Daniel Kahneman heeft een theorie ontwikkelt over het brein. In ons brein zijn twee systemen actief: systeem 1 en systeem 2. Je onbewuste gedrag waarbij je automatisch en snel reageert, weinig tot geen inspanning levert en geen gevoel van controle hebt, wordt gestuurd door systeem 1. Bij het gedrag waarbij je bewuste aandacht hebt voor mentale inspanningen en rationeel nadenkt, heeft systeem 2 de overhand. Maar hoe komt het nou dat we ons...

Het verhaal van · 01. december 2017
Aanstaande dinsdagavond is het alweer zo ver: Sinterklaas is jarig en trakteert ieder kindje weer op een hele boel cadeaus. Uiteraard is de achterliggende gedachte dat je een avond met het gezin doorbrengt, het samenzijn viert en even aandacht aan je (klein)kinderen geeft. Hier speelt communicatieland natuurlijk op in.

Trends · 29. november 2017
2017 is het jaar dat livestreamen echt doorbrak binnen social media, althans livestreamen als gebruiker (Kerkhofs, 2017). In 2018 zal het gebruik van livestreaming vanuit bedrijven enorm groeien. Er worden steeds meer feactures ontwikkeld voor Stories (Jassies, 2017). Facebook heeft de laatste maanden de focus hierop gelegd. Waarschijnlijk omdat daar de meeste groei is geconstateerd. Features als een poll, stop motion video en de mogelijkheid om foto’s of video’s van je hele fotoalbum te...

Het verhaal van · 24. november 2017
Ministeries. Commissies. Coalities, opposities, processen en partijen. De afgelopen twee weken stonden helemaal in het teken van, jawel: politiek. Voor onze nieuwe case voor Antes - specialist in psychiatrie en verslaving - doken wij in de wereld van blauw en rood, van voor en tegen.

Trends · 22. november 2017
Meer, meer, nog meer. Klanten willen steeds meer ervaren. Alles draait om klantbeleving. Ze willen ervaringen die op maat gemaakt zijn, waarbij ze het gevoel hebben dat de organisatie hen persoonlijk kent. Voor die klantervaringen zijn moderne marketingmiddelen nodig en niet geheel onbelangrijk, het juiste gebruik van data.

Het verhaal van · 17. november 2017
De eerste drie maanden van de start van ons pr-bureau STREEP zijn voorbij gevlogen. We hebben het eerste blok ‘Corporate story’ gehad waarbij we de kern van Storytelling hebben behandeld. Ons verhaal, van een stipje naar een streep, is toen ontstaan. Het andere blok ‘Every Company is a Media Company’, heeft ons goede inzichten gegeven. We realiseerden dat we nu echt een media bedrijf zijn en dat wij ons daarnaar moeten gedragen.

Trends · 15. november 2017
Verstuur jij nog een kaartje naar iemand die jarig is? Of vind je het, net als de meesten, makkelijker om even een appje te sturen? Je hoeft daarvoor immers niet naar het postkantoor om er een postzegel voor te halen. En het komt sneller aan, toch?

Vlog · 05. november 2017

Het verhaal van · 03. november 2017
Wat was het een week. Druk, zeer druk. Na vier weken van zweet en arbeid hadden wij een advies klaarliggen voor Spaces Rotterdam. Voor degene die het gemist heeft, vier weken geleden kregen wij een briefing van Spaces. Op één of andere manier lukte het hen niet om de Rotterdamse ondernemer naar het pand toe te lokken, terwijl dit in Amsterdam, Den Haag en andere wereldsteden zoals New York, Seoul, wel lukt. Interessant. Waarom is de Rotterdamse ondernemer (blijkbaar) zo anders?

27. oktober 2017
Dit weekend gaat bijna heel Nederland - inclusief ikzelf - als hongerige zombie of sexy vampier de straat op. Persoonlijk vind ik het één van de leukste feestdagen van het jaar. Lekker griezelen, overal nepbloed en latex littekens. Maar als ik er eens goed over na ga denken, heb ik geen idee waarom we dat nou precies doen. Ergens herinner ik me vaag dat het uit Ierland of iets komt. Ik zocht het voor mezelf - en voor jullie - uit.

Meer weergeven