Het verhaal van

Het verhaal van · 15. december 2017
Het grootste deel van ons gedrag is onbewust. Psycholoog Daniel Kahneman heeft een theorie ontwikkelt over het brein. In ons brein zijn twee systemen actief: systeem 1 en systeem 2. Je onbewuste gedrag waarbij je automatisch en snel reageert, weinig tot geen inspanning levert en geen gevoel van controle hebt, wordt gestuurd door systeem 1. Bij het gedrag waarbij je bewuste aandacht hebt voor mentale inspanningen en rationeel nadenkt, heeft systeem 2 de overhand. Maar hoe komt het nou dat we ons...

Het verhaal van · 01. december 2017
Aanstaande dinsdagavond is het alweer zo ver: Sinterklaas is jarig en trakteert ieder kindje weer op een hele boel cadeaus. Uiteraard is de achterliggende gedachte dat je een avond met het gezin doorbrengt, het samenzijn viert en even aandacht aan je (klein)kinderen geeft. Hier speelt communicatieland natuurlijk op in.

Het verhaal van · 24. november 2017
Ministeries. Commissies. Coalities, opposities, processen en partijen. De afgelopen twee weken stonden helemaal in het teken van, jawel: politiek. Voor onze nieuwe case voor Antes - specialist in psychiatrie en verslaving - doken wij in de wereld van blauw en rood, van voor en tegen.

Het verhaal van · 17. november 2017
De eerste drie maanden van de start van ons pr-bureau STREEP zijn voorbij gevlogen. We hebben het eerste blok ‘Corporate story’ gehad waarbij we de kern van Storytelling hebben behandeld. Ons verhaal, van een stipje naar een streep, is toen ontstaan. Het andere blok ‘Every Company is a Media Company’, heeft ons goede inzichten gegeven. We realiseerden dat we nu echt een media bedrijf zijn en dat wij ons daarnaar moeten gedragen.

Het verhaal van · 03. november 2017
Wat was het een week. Druk, zeer druk. Na vier weken van zweet en arbeid hadden wij een advies klaarliggen voor Spaces Rotterdam. Voor degene die het gemist heeft, vier weken geleden kregen wij een briefing van Spaces. Op één of andere manier lukte het hen niet om de Rotterdamse ondernemer naar het pand toe te lokken, terwijl dit in Amsterdam, Den Haag en andere wereldsteden zoals New York, Seoul, wel lukt. Interessant. Waarom is de Rotterdamse ondernemer (blijkbaar) zo anders?

Het verhaal van · 24. oktober 2017
19 Oktober was ik op bezoek bij een lezing in Pakhuis de Zwijger, vlakbij Amsterdam Centraal. Hierin spraken twee mensen over de term beeldtaal. Hoe kunnen beelden helpen bij het verbeteren en simplificeren van teksten of verbale communicatie. Hierin kwamen meerdere aspecten aan bod en werdt er een onderzoek uitgelicht. De Universiteit van Amsterdam (UvA) had onderzoek gedaan onder 3000 Nederlandsers en 3000 mensen uit de Verenigde Staten. Zo werd onder geëxperimenteerd met persberichten en...

Het verhaal van · 20. oktober 2017
Negen oktober 2017 de dag van vertrek. Onze eerste reis samen als groep. Alleen Ed zat in Zuid-Korea. Maar wij gingen naar Londen! Met alle minors van Communicatie gingen we op stap. Verschillende bedrijfsbezoeken stonden gepland. Eerst was het de bedoeling dat ook wij zelf een bedrijf naderen voor een bezoek. Maar dat werd niet zo serieus genomen en belangrijk gevonden door de docenten.

Het verhaal van · 06. oktober 2017
En er is weer een week voorbij! We begonnen de week met het ontwikkelen van een contentstrategie voor STREEP. Wat houdt dit precies in: we moesten dus thema’s en rubrieken verzinnen wat wij op onze website willen plaatsen. En wat bleek nou? Wij waren iedereen een streepje voor *knipoog knipoog*, want dit hadden wij al uitgedacht én uitgevoerd.

Het verhaal van · 29. september 2017
De start van het tweede blok van de minor begon deze week. Na drie weken bezig te zijn geweest met het opzetten van STREEP is het tijd om ons te verdiepen in social media. Every Company is a Media Company (EC=MC), daar gaat dit blok over. Kortweg: wij gaan onderzoeken en leren welke effecten social media kan hebben op je bedrijf en hoe je dit (effectief) kan inzetten. Een onderdeel wat telkens terug kwam was ‘visual storytelling'.