Trends

Trends · 29. november 2017
2017 is het jaar dat livestreamen echt doorbrak binnen social media, althans livestreamen als gebruiker (Kerkhofs, 2017). In 2018 zal het gebruik van livestreaming vanuit bedrijven enorm groeien. Er worden steeds meer feactures ontwikkeld voor Stories (Jassies, 2017). Facebook heeft de laatste maanden de focus hierop gelegd. Waarschijnlijk omdat daar de meeste groei is geconstateerd. Features als een poll, stop motion video en de mogelijkheid om foto’s of video’s van je hele fotoalbum te...

Trends · 22. november 2017
Meer, meer, nog meer. Klanten willen steeds meer ervaren. Alles draait om klantbeleving. Ze willen ervaringen die op maat gemaakt zijn, waarbij ze het gevoel hebben dat de organisatie hen persoonlijk kent. Voor die klantervaringen zijn moderne marketingmiddelen nodig en niet geheel onbelangrijk, het juiste gebruik van data.

Trends · 15. november 2017
Verstuur jij nog een kaartje naar iemand die jarig is? Of vind je het, net als de meesten, makkelijker om even een appje te sturen? Je hoeft daarvoor immers niet naar het postkantoor om er een postzegel voor te halen. En het komt sneller aan, toch?

Trends · 25. oktober 2017
Wat moet jij als communicatieprofessional allemaal doen in de toekomst? Wat wordt er van je verwacht? De scheiding tussen functies zoals interne communicatie en marketing is al aan het vervagen. Wat houdt de trend in? En wat betekent dat voor jou als toekomstig werknemer?

Trends · 18. oktober 2017
Heb je dat ook? Dat je steeds vaker merkt dat bedrijven hun doelgroep proberen te trekken via het vertellen van een verhaal? Soms lukt dat best goed (lees: Coca-Cola, die ‘happiness’ verkopen in een flesje prik) en soms totaal niet (lees: het opnoemen van ALLE prestaties wat er is bereikt). Het valt me op dat deze trend zich doorzet in de social media kanalen van tegenwoordig.

Trends · 04. oktober 2017
Herinner je het je nog? Rekken vol dvd’s en videobanden. Urenlang rondzwerven op zoek naar een film die je ‘s avonds met je lief - of alleen met een grote bak ijs - kon gaan kijken. Het lenen van een film in de videotheek was bijna een avondvullend programma. Tegenwoordig hebben we natuurlijk Netflix. Bij Netflix hoef je weinig moeite te doen: het toont films op basis van jouw smaak en welke films je in het verleden gekeken hebt. Aaron Shapiro noemt dit ‘Anticipatory Design’.

Trends · 27. september 2017
Welk kanalen gebruik jij om in contact te komen met een bedrijf? De keuze is reuze: er zijn volop mogelijkheden. Dit komt door een fenomeen genaamd digitalisering, en ook door de opkomst van nieuwe online kanalen. Stel je voor: je loopt schade op aan je auto. Via welk kanaal neem je dan contact op met je verzekeraar? Je kan bellen, appen, chatten, mailen, sms'en, contactformulieren invullen, langsgaan. Het kan tegenwoordig allemaal.